2016. november 25., péntek

Napi bölcsesség


Mai kedvencem az alábbi bölcsesség:


Ugye milyen igaz, milyen bölcs? Érdemes megfontolni! Megfontoltam és rájöttem, hogy hülyeség. Na persze nem lett volna szabad elítélnem a bölcsességet, ha csak végig nem járom a fenti procedúrát.
Persze értem én az üzenetet, ne ítéljünk túl korán (ugye nem előítéletről beszél az idézet, tehát a "cselekmény"-t nem vitatjuk), de
a) Nem sok összefüggés van a között, hogy ismerek-e valakit, vagy hogy elítélem, megítélem.Mondhatni egyáltalán nem ismertem Adolf Hitlert, mégis elítélem (azt is tudom, hogy nem mindeki ítéli el).
b) Mivel a fenti procedúrát soha sem járjuk végig még képletesen sem, akkor ez azt jelenti, hogy soha sem ítélünk el senkit? Gyerekgyilkost, politikust, sikkasztót, fekete cipőhöz fehér zoknit viselőt, látszólagos bölcsességet kitalálót?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése